Zgłaszanie abstraktu
Domyślnie w centralnej części ekranu znajduje się lista konferencji, która ukazuje się również po kliknięciu przycisku Wydarzenia z górnego menu.
W celu dodania nowego streszczenia należy kliknąć przycisk "Zgłoś abstrakt", znajdujący się po prawej stronie wybranej konferencji.
W kolejnym etapie należy wypełnić poszczególne pola dotyczące zgłaszanego abstraktu:
- Tytuł abstraktu POL - należy podać tytuł abstraktu w języku polskim.
- Tytuł abstraktu ENG - należy podać tytuł abstraktu w języku angielskim.
- Kategoria tematyczna - należy wybrać z dostępnej listy tematów.
- Typ prezentacji - należy wybrać typ z dostępnej listy - ustna, plakatowa.
- Zdefiniować czy praca ma zostać zakwalifikowana do konkursu najlepszych prac w kategorii: nauki podstawowe, nauki kliniczne.
Następnie należy kliknąć znajdujący się poniżej przycisk "Zapisz i przejdź do kroku 2". Pojawi się Edytor abstraktu.
Edytor abstraktu
W górnej części pojawi się tytuł w języku polskim i angielskim oraz wytyczne do zgłaszania abstraktu.
Treść abstraktu
- System kontroluje ilość wpisywanych znaków. Podczas dołączania grafiki lub tabeli limit jest zmniejszony dla bloku tekstu.
- Najprościej napisać całe streszczenie w programie MS Word i następnie przenieść je do pola "Treść" oraz sformatowanie go w systemie abstraktowym.
- W przypadku wklejenia treści z Worda należy kliknąć przycisk „Przelicz znaki”.
Ryciny/Tabele
- Aby dodać rycinę należy kliknąć przycisk "Wybierz plik" znajdujący się z prawej strony pola Ryciny, odnaleźć żądany plik i kliknąć przycisk "Zapisz"
- Ryciny są akceptowane w formacie "jpg" i są ograniczone do 600 kB.

Po wprowadzeniu w/w danych w dolnej części ekranu należy uzupełnić dwa poziome panele:
- Dodaj autora - należy wpisać imię, nazwisko, adres e-mail oraz zatwierdzić przyciskiem „Dodaj” dla wszystkich Autorów abstraktu. Po wprowadzeniu całej listy należy kliknąć przycisk „Zapisz” na dole formularza.
- Autorzy – w panelu pojawiają się dodani wcześniej Autorzy abstraktu. Należy tutaj uzupełnić afiliację i wskazać głównego autora pracy zaznaczając checkbox „Osoba prezentująca” przy wybranej osobie. Dodatkowo istnieje możliwość usunięcia autora (przycisk „Usuń”) lub zdefiniowania konfliktów interesów, jeśli takowe występują (przycisk „Konflikt interesów”).
Zgłoszenie streszczenia na wydarzenie
Po zakończeniu edycji wszystkich danych dotyczących streszczenia należy zapisać zmiany - przycisk "Zapisz". Przed zgłoszeniem warto jeszcze raz przejrzeć całość pracy klikając przycisk "Podgląd". W tym oknie możliwy jest wydruk abstraktu – przycisk „Wydruk”.
Należy zaznaczyć wszystkie trzy oświadczenia znajdujące się na dole strony.
- Niniejszym oświadczam, że tan abstrakt nie był wcześniej prezentowany na żadnym ogólnopolskim kongresie.
- Zakończyłem pracę nad abstraktem, zatwierdzam wprowadzone powyżej treści oraz zgłaszam abstrakt na kongres.
- Oświadczam, że jestem świadomy, że po zgłoszeniu abstraktu dalsza jego edycja nie będzie już możliwa
-
UWAGA: Prace zaprezentowane podczas Kongresu Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (ESC), mogą również być przedstawione podczas Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego (PTK).
Zgłoszenie następuje po kliknięciu przycisku "Zgłoś".
Przycisk "Twoje abstrakty" przekierowuje do listy abstraktów użytkownika. Widoczna jest tam lista wszystkich zgłoszonych prac oraz status:
- dodany - praca została zapisana, ale nie zgłoszona. Możliwa jest dalsza edycja
- zgłoszony - praca została zgłoszona do systemu. Nie ma możliwości jej edycji