Zgłaszanie propozycji sesji
Każdorazowo wprowadzając nowe dane do formularza należy zatwierdzić go przyciskiem "Zapisz" na dole strony.
Po zalogowaniu się do systemu planowania programu naukowego, z dostępnej listy należy wybrać szukaną konferencję.
Aby zgłosić propozycję sesji należy z prawej strony nazwy konferencji kliknąć przycisk „Zgłoś sesję”. Pojawia się wówczas ekran dodania sesji, w którym należy:
- podać tytuł sesji w języku polskim i angielskim,
- określić rodzaj sesji: klasyczna/pro-contra (określenie rodzaju sesji determinuje właściwy typ formularza).
- określić typ sesji; przewidziane są następujące typy sesji:
1) dydaktyczna,
2) fokus,
3) sesja satelitarna,
4) sekcji
- jeśli jest to sesja sekcji, z rozwijanej listy należy wybrać odpowiednią sekcję,
- określić tematykę sesji – wybór kategorii tematycznej z rozwijanej listy,
- podać numer telefonu osoby zgłaszającej w celach kontaktowych.

Po uzupełnieniu wszystkich pół, należy kliknąć przycisk „Zapisz” na dole strony.
Po wyborze rodzaju sesji na ekranie pojawiają się kolejne elementy do uzupełnienia. W przypadku sesji dydaktycznej są to dwa poziome panele - "Dodaj przewodniczących sesji, uczestników paneli, członków jury i innych" oraz "Wykłady".
W panelu „Dodaj przewodniczących sesji, uczestników paneli, członków jury i innych” należy wpisać imię, nazwisko, adres e-mail, miasto) i zatwierdzić przyciskiem „Dodaj”. Jeżeli dana osoba nie występuje w bazie należy kliknąć przycisk "Dodaj" i uzupełnić wyświetlony formularz. Po zatwierdzeniu danych należy wprowadzonej osobie przyporządkować odpowiednią funkcję, wybierając z rozwijanek listy znajdującej się po lewej stronie.
Do jednej sesji wprowadzić można maksymalnie 3 osoby funkcyjne.
W panelu „Wykłady” należy wprowadzić dane wykładowców w danej sesji (analogicznie jak powyżęj).
Po wprowadzeniu danych Wykładowcy należy podać tytuł wykładu w języku polskim i angielskim
Przy jednej sesji może być maksymalnie 6 wykładowców.
W przypadku sesji pro-contra na ekranie również pojawią się dwa panele – „Dodaj przewodniczących sesji, uczestników paneli, członków jury i innych” oraz „Pro Contra”.
W panelu „Dodaj przewodniczących sesji, uczestników paneli, członków jury i innych”, analogicznie jak we wcześniej opisanej sesji dydaktycznej, określa się osoby funkcyjne danej sesji pro-contra.
W panelu „Pro Contra” należy dodać osoby uczestniczące w debacie (poprzez wprowadzenie danych i zatwierdzenie przyciskiem „Dodaj”) oraz temat debaty w języku polskim i angielskim.
W przypadku wszystkich sesji możliwe jest również określenie, czy przeznaczony będzie czas na dyskusje. Poniżej listy wykładowców znajduje się panel „Czy przeznaczasz czas na dyskusje”, gdzie w rozwijanym okienku należy wybrać odpowiednią opcję (dostępne możliwości: 5 min, 10 min, 15 min, NIE).
Wszystkie ewentualne uwagi dotyczące zgłaszanej sesji należy wpisać w polu „Uwagi dla Komitetu Naukowego”.
W trakcie prac nad sesją można ją w dowolnym momencie tylko zapisać – przycisk „Zapisz”. Możliwa jest wówczas jej edycja sesji.
Aby zgłosić gotową sesję należy po wprowadzeniu wszystkich danych zatwierdzić ją przyciskiem „Zgłoś”.